1. #1
    Administrator Ümit Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    09-Temmuz-2006
    Nerden
    Bursa
    Mesaj
    8,430


    Mercedes-Benz CLS-Serisi, uzun teaser sürecinin ardından 2017 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda nihayet tanıtıldı. Markanın “Sensual Purity” adlı yeni tasarım dilini taşıyan şık model, 2018 sonbaharında Amerika Birleşik Devletleri’nde satışa sunulacak.

    Mercedes’in modüler MRA platformunda üretilen yeni CLS-Serisi, şef mühendis Michael Kelz “aracın E-Serisi ve S-Serisi parçalarını birleştirdiğini” belirtti. Almanya’daki Sindelfingen tesisinde E-Serisi bandında üretilecek olan modelin iç mekân, elektronik ve sürüş destek sistemi parçaları makyajlı S-Serisi’nden alınacak.

    Her ne kadar E-Serisi sedanı temel alıyor olsa da Kelz’e göre CLS, tamamen farklı bir sürüş sunuyor. Bunun en büyük nedeni, yeni CLS’nin spor şasi ayarlarına sahip olması. Buna rağmen konfordan da pek ödün verilmemiş.”Comfort ve Sport sürüş modları arasında dağlar kadar fark var.”Kapılar hariç tüm gövdesi alüminyum olan araçta sağlam kapanma hissi ve sesi için bu parçalarda çelik kullanımı sürdürülmüş.

    2019 CLS-Serisi’nin uzunluğu 52 mm artarken yüksekliği 12 mm kadar azalmış. Eğimli tavanı ve dik bir dalış yapan bagaj kapağı ile dört kapılı coupe tasarımını sürdüren CLS, temel aldığı E-Serisi’ne göre daha küçük bir bagaj hacmi sunuyor. Hem dizayn, hem de yalıtım kaygısı ile kullanılan çıtasız kapılar, Kelz’in söylediklerine göre aracın “E-Serisi’nden daha sessiz olmasını” sağlamış.



    AMG GT ailesindeki keskin ve hoş ön ızgaraya kavuşan CLS’nin ön yüzünde çıkıntılı alt hava girişleri ve splitter dikkat çekiyor. Profilde yeni S-Serisi gibi temiz ve hafif detaylı çizgiler taşıyan otomobilin arka kısmını ise LED farlar domine ediyor.2019 Mercedes-Benz CLS-Serisi 2019 Mercedes-Benz CLS-SerisiS-Serisi’nden taşınan kabinde 12.3″ boyulu renkli ekran hem dijital gösterge paneli, hem de bilgi eğlence sistemi görevi görüyor. Merkezi konsoldaki touchpad/dönel düğme kombinasyonundan kontrol edilen sistemin hemen altında yer alan 4 tanesi dâhil 6 havalandırma çıkışı, ayarlanan sıcaklık değerine göre mavi veya kırmızı renkte aydınlatılıyor. Direksiyon da S-Serisi’nden alınmış.



    Arka bölümde diz ve baş mesafesinde herhangi bir gelişim kaydedilmezken eski nesille aradaki en büyük fark, arka sıranın ortasına eklenen üçüncü koltuk.Yoğun talep dolayısıyla 2+2 düzenini terk eden coupe’nin bagaj hacmi ise yine 520 litre.Yeni aracın gördüğü en büyük güncellemelerden birisi ise hafif hibrit sistemi. Amerika Birleşik Devletleri’nde CLS450 ve CLS450 4Matic paketleriyle satılacak olan modelin kaputu altında 362 bg ve 500 Nm güç üreten 6 silindirli, 3.0 litrelik motor ve elektrikli motor-üreteç grubu görev yapıyor.

    2019 Mercedes-Benz CLS-Serisi 2019 Mercedes-Benz CLS-Serisi

    9 ileri otomatik şanzımana entegre edilen motor-üreteç düzeni, 1 kWh’lik batarya sistemine bağlanmış. Klima sistemi ise artık benzinli motora kayışla bağlı değil, elektrikli. Audi’nin sistemine benzer şekilde motor kapalı şekilde süzülme sağlayan bu düzen, aynı zamanda motor kapalıyken klimanın çalıştırılabilmesine de imkân veriyor.

    Henüz ivmelenme ve yakıt tüketimi değerleri paylaşılmadı fakat Kelz, yeni CLS450’nin eski nesil modele göre %15 oranında daha verimli olduğunun altını çizdi.



    Aracın elektronik sistemlerini besleyen 12 Volt’luk akü ise bagaja yerleştirilmiş. Avrupa’da sunulacak dizel motorlu CLS’lerde ise bahsettiğimiz hafif hibrit sistem bulunmayacak.2019 CLS’nin kabin teknolojileri ise yeni S-Serisi’nden aynen kopyalanmış. Bunlara masajlı koltuklar, parfümlü ve hava temizleyen klima sistemi, dört köşe kontrolü, yarı otonom yönlendirme, kablosuz şarj, aracı dışarıdan çalıştırma ve kilit açma fonksiyonlarına sahip NFC sistemi, Burmester ses sistemi, Nappa deri döşeme koltuklar ve hakiki ahşap dekorasyon gibi donanımları örnek gösterebiliriz.

    Daha önce de belirttiğimiz gibi CLS, yeni nesilde Shooting Brake versiyonuna sahip olmayacak. Bu boşluk, E-Serisi Wagon tarafından doldurulacak.

    2F2F Mazisi..

  2. #2
    Senior Member
    Üyelik Tarihi
    21-Ağustos-2013
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    121
    Aracın arka far tasarımına bi türlü alışamadım,belki canlı görünce düşüncem değişir.Genel itibariyle hatları keskinleşmiş,güzel araç.
    Eski kullanıcı adı: esizkoc

  3. #3
    Senior Member
    Üyelik Tarihi
    16-Temmuz-2009
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    899
    Yeni nesilde A7, CLS'nin önünde gözüküyor.

    İki aracı da canlı inceleyince net sonuca varırız.
    2015 BMW 730i
    2016 Volvo XC90
    2015 Audi A7 TDI Quattro
    2011 BMW 640i Convertible
    2009 Audi A4 1.8T

  4. #4
    Senior Member
    Üyelik Tarihi
    10-Haziran-2008
    Nerden
    Ayvalık-Rize/İST
    Mesaj
    5,123
    Yazık oldu...
    İnsignia ya benzemiş...
    (ek)sh

  5. #5
    Audi A7 'nin tasarımı çok daha güzel gibi, ama ben bunuda beğendim.


  6. #6
    Junior Member
    Üyelik Tarihi
    26-Eylül-2017
    Nerden
    Kırsehir
    Mesaj
    27
    Bu sefer olmamış bence. A7 çok daha canlı.

  7. #7
    Administrator Ümit Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    09-Temmuz-2006
    Nerden
    Bursa
    Mesaj
    8,430
    Alıntı ACC34 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Yeni nesilde A7, CLS'nin önünde gözüküyor..

    Çırak ustayı geçti sanıtım, CLS arka tasarım çok basit kalmış
    2F2F Mazisi..

  8. #8
    Administrator Ümit Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    09-Temmuz-2006
    Nerden
    Bursa
    Mesaj
    8,430
    2F2F Mazisi..