1. #1
    Junior Member
    Üyelik Tarihi
    23-Nisan-2017
    Nerden
    Adana
    Mesaj
    7
    Arkadaslar merhaba 2001 b6 kasa 2.5 tdi quattro manuel aracimda 6 aydir bi turlu cozemedigimiz sorundan bahsetmek istiyorum sizlere.
    Oncelikle araci ilk aldigimda gelen daha sonra giderek artan bi ses. Ilk kalkista ve daha sonra hixlanip vitesi 3 e atana kadar devam eden küt sesi. Oyle ki bu ses sabah motor sogukken ilk 2 3 km de yok. Ancak daha sonra insani deli eden ve tak tak tak diye devam eden bi ses. Her 1 2 3 yapisimda yaklasik 10 kez duydugum ses. Bunun icin ne yapildi anlatayim.
    Ilk once ses arka difransiyel kulaklarindsn geldigi dusunulerek defransiyel kulaklari degisti. Daha sonra askisi degisti. Ses kesilmedi. Sonra arka akisler denilerek komple akisleri degistirdik. Olmadi. Defransiyel o zaman diyerek defransiyel degisti. Sonra acaba motor kulaklari mi dedik degisti. Yok yok sanziman kulagi dedik degisti. O da olmadi. Arka da fren merkezleri vs mi dedik komple degisti. Yok dedik auspansiyonla ilgili bisey mi komple arka dingil yay travers tasiyicilar degisti. Yokbu saft dedik degistik. Yok saft askisi dedik degistik.
    Artik kafayi yemek uzereyim. Bu konuda bilgi sahibi olan arkadasim kardeslerim abilerim var ise fikir ve onerilerini bekliyorum.

  2. #2
    Senior Member dewrim Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    20-Mart-2014
    Nerden
    diyarbakır
    Mesaj
    600
    Şanzımana neden hiç yonelmediniz )

    ASUS_Z012S cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    audi a4 1.8 tfsi 120bg

  3. #3
    Junior Member
    Üyelik Tarihi
    23-Nisan-2017
    Nerden
    Adana
    Mesaj
    7
    Alıntı dewrim Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Şanzımana neden hiç yonelmediniz )

    ASUS_Z012S cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Ses bariz sekilde arkadan duyuldugu icin kimse sanzimani dusunmedi

  4. #4
    Senior Member dewrim Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    20-Mart-2014
    Nerden
    diyarbakır
    Mesaj
    600
    Hocam hiç belli olmaz ses arka kaynaklı olsa neden sadece ilk 3 viteste yapsın

    ASUS_Z012S cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    audi a4 1.8 tfsi 120bg

  5. #5
    Junior Member
    Üyelik Tarihi
    23-Nisan-2017
    Nerden
    Adana
    Mesaj
    7
    Hocam vallahi ustalar hic yonlenmedi ama yarin bi kontrol ettireyim.

  6. #6
    Senior Member dewrim Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    20-Mart-2014
    Nerden
    diyarbakır
    Mesaj
    600
    Alıntı Kadirizmir35 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Hocam vallahi ustalar hic yonlenmedi ama yarin bi kontrol ettireyim.
    Denemekte fayda var birde arkaya giden şaftı kontrol ettirin sarftin bağlantı yerlerinde darbe emici lastikler var yiprandiysa ses yapar

    ASUS_Z012S cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    audi a4 1.8 tfsi 120bg

  7. #7
    Junior Member
    Üyelik Tarihi
    23-Nisan-2017
    Nerden
    Adana
    Mesaj
    7
    Saft askisindan bahsediyosunuz heralde onu da degistirdik. Baska saft takip denedik yine devam etti.

  8. #8
    Junior Member
    Üyelik Tarihi
    16-Temmuz-2017
    Nerden
    Samsun
    Mesaj
    5
    ben şanzımandan kaynaklandığını düşünmüyorum. volant bitmiş gibi duruyor. arac yüke bindiğinde küt küt vuruyorsa gözden geçirdiğiniz diğer tüm unsurlar değerlendirildiğinde sorun çözülmedi ise geriye volant kalıyor.

  9. #9
    Junior Member
    Üyelik Tarihi
    23-Nisan-2017
    Nerden
    Adana
    Mesaj
    7
    Hocam volant sensoru mu kendisi mi bu arizayi yapar? Bi de volant ta ariza olsa aracin cekisi hizlanmasi etkilenmez mi?

  10. #10
    Junior Member
    Üyelik Tarihi
    16-Temmuz-2017
    Nerden
    Samsun
    Mesaj
    5
    volantın kendisinden yapar sensörde arıza olsa motor arıza lambası yanar zaten. volant çekişi ve hızlanmayı etkilemez, baskı balata etkiler. aracınızı ilk çalıştırıp marş bastığınızda bilye sesi alıyor musunuz ?