1. #1
    Senior Member EB710 Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    27-Şubat-2015
    Nerden
    Kayseri
    Mesaj
    1,358
    Herkese Merhaba,

    Hayırlısı ile bugün Kayseri'ye döndüm. Genel manada kısa ama bir o kadar da yorucu bir yolculuk oldu benim için. Keşke uzun uzun kalabilseydim de güzel güzel buluşmalar yapabilseydik. İnşallah başka seferlere artık...

    Bugün dönüş yolunda bazı badireler yaşadım. Yanlış anlaşılmasın tabii, yazılım ile alakalı bir durum olmadı.
    İstanbul-Ankara otobanının sonlarına doğru minik bir hız denemesi yapayım dedim. Bizim araçlarda stock olarak bulunan 210 km/h hız limitörü de kalkmış mı diye test etmek istedim. Evet kalkmış Tabi bu deneme süreci biraz sıkıntıya sebep oldu.

    Yolda giderken hiç fark edemediğim bir anda ÇAT diye bir ses duydum. Frene koyduğum gibi ne olduğunu anlamaya çalışıyordum. Sonra fark ettim ki ön cam sizlere ömür. Yaklaşık 30 cm'lik L şeklinde bir çatlak meydana geldi. İnşallah bununla kalmıştır diyerek bir süre daha yoluma devam ettim ancak maalesef nasıl bir şeye denk geldiysem kaput ve tavan da hasar almıştı. Her şeye rağmen şükürler olsun ki ucuz kurtulmuş olduk.

    Kaput;





    Tavan;





    Bunların onarımı hakkındaki önerilerinizi de paylaşabilirseniz çok memnun olurum.

    Bu kısa girişten sonra konumuza dönelim.

    Yazılım BTG Maslak firması tarafından yapıldı. Kendileri Superchips'in Türkiye sorumluları. Oldukça ilgili, bilgili ve tecrübeli insanlar. Diğer custom firmalardan farklı olarak yazılım dosyası İngiltere'den anlık sipariş üzerine geliyor ve aracınıza yükleniyor. Bu durum benim adıma oldukça güven verici oldu.
    Superchips normalde bizim araçlar için +83 bhp & +97 nm güç artışı vaat ediyor. Ancak bu veriler ülkemizdeki yakıt kalitesi yüzünden biraz kısılıyor. Yani yaklaşık olarak bir değer vermek gerekirse yazılım ile birlikte;
    Stock 136bg & 220nm olan araç --> 210bg & 300nm gibi bir güce ulaşıyor.

    Araca dyno ölçümü yapılmadı ancak verileri güvenilir buluyorum.
    Ayrıca motorun daha rahat nefes alması için Kayseri'deyken K&N kutu içi hava filtresi takılmıştı. Bir de zaten önceden bildiğiniz son susturucu iptali mevcut araçta.

    Yolculuk süresince aracı fazla zorlamak istemedim. Sıkmadan geldim genel olarak. Uzun yolda, her ne kadar yazılımlı olsa da büyük hacimli motorlar gibi (3.0 TDI v.b.) güvenli bir gidiş hissiyatı vermedi araç. Uçlarda bir karşılaştırma oldu evet farkındayım ancak beklentileri ona göre netleştirmekte fayda var.

    Ancak şehir içinde Comfort modda hafif gazlayınca arabanın içinden adeta minik bir canavar çıkıyor. Ara hızlanmalar olsun, kalkışlar olsun çok ataklaştı. Her zamanki birkaç noktamda DSC OFF denemesi yaptım ancak kontolü kaybediyordum. Ayrıca 3.-4. viteste bile sardığı konusunda dönen rivayetler gerçekmiş, bizzat test etmiş oldum.

    Yakıt konusunu inceleyecek kadar bir kullanım sürem olmadı ancak normal zamanda bile çok yakan bir araç olarak basarsam daha da yakacağından hiç şüphem yok

    Tabii ne olursa olsun yazılım konusunda dikkatli davranmakta fayda var. Sonuçta beygir ve tork olarak ciddi rakamlar dönse de altımızdaki motorun ciğeri belli. Motor ısınmadan sıkıştırmak, turboyu dinlendirmeden motoru kapatmak v.b. birkaç kilit hareketi yaptığınız takdirde motoru elinize almanız yüksek ihtimal. Ama genel manada bilinçli bir kullanıcıysanız ve arabanın canını almak gibi bir merakınız yoksa güvenilir ellerden çıkan bir yazılım sizi memnun eder.

    Henüz daha çok yeni bir girişim olduğu için paylaşabileceğim pek fazla tecrübem yok. O sebepten yazımı burada kesiyorum. İlerleyen zamanlarda olumlu/olumsuz düşüncelerimi buradan sizlerle paylaşırım. Elbet tabii inşallah sadece olumlu düşüncelerden ibaret olur yazılarım

    Ayrıca bu süreçte bana eşlik eden Levent Abi'ye (@Monza) tekrardan çok teşekkür ediyorum. İşlem öncesinde-sonrasında varlığıyla büyük değer kattı.

    Kısaca özetlersek, her ne kadar 3 gün olsa da 1000 km'dir aracı yazılımlı olarak kullanıyorum ve oldukça memnunum
    Son düzenleyen EB710, 21-Ağustos-2016 saat 21:54.
    •M. Enes Buyukkilic•

    BMW F20 ///M | Audi A6 3.0 TDI Quattro | Audi Q3 2.0 TDI Quattro

  2. #2
    kemiksiz
    Guest
    Haydi hayırlı olsun bklm.
    Çok geçmiş olsun aynı zamanda, o neymiş öyle hat trick yapmış arabanın önüne

  3. #3
    Senior Member
    Üyelik Tarihi
    15-Mart-2010
    Nerden
    Ankara
    Mesaj
    1,221
    Enes çok geçmiş olsun kardeşim.
    F20'nin aerodinamiği makul hızlarda gayet başarılı böyle yolda fırlayan şeylerde. çoğu cismin doğrudan kaputu yalayıp cama değmeden aracın üstünden fırladığını tecrübe etmiştim. yüksek hızlarda o kadar da başarılı değilmiş demekki. vay m135i alanların haline diyeyim
    cam değişir sıkıntı olmaz, kaputa da rötuş yaptırırsın. tavan için pek bir fikrim yok.

    Yazılım konusunda da hayırlı gazlamalar. Bir sorun çıkacağını hiç sanmıyorum Superchipste.
    Kayseri kışında virajlarda dikkat et ama Ankarada bile ula ne oluyor dediğim oldu.

  4. #4
    Senior Member ingolstadt Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    08-Aralık-2010
    Nerden
    Avusturya
    Mesaj
    4,707
    Bununla Gecmiş olsun Enes,belliki önde giden bir arac yada büyük bir ticarinin yerden yada lastiginde takılı kalan taşı fırlatması sonucu oluşmuş bir hasar,kaputttan sekip camı kırmış ve devamında tavanında boyasını kaldırmış,uzun yol seyahatlerinde öndeki araca cok yaklaşmamak ve uzun süre peşpeşe gitmemek gerekiyo.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vatan sevgisi imandandir. H.z. Muhammed(Sav)

  5. #5
    Senior Member
    Üyelik Tarihi
    16-Kasım-2011
    Nerden
    Istanbul-İstinye
    Mesaj
    6,054
    Enes geçmiş olsun, ön cam sökükken tavanı da tamir ettirmekte fayda var.
    Yıldız'a adanmış bir hayat Hidden Content

  6. #6
    tolgasecki06
    Guest
    Öncelikle yazılım hayırlı olsun. Oldukça keyifli olmuştur araç.

    Dönüş biraz pahalıya patlamış ama cana geleceğine mala gelsin mantığıyla çokta takılmamak lazım. Cam halledilir. Allahtan kaput ve tavana daha büyük bir zarar vermemiş her neyse. Böyle gecmiş olsun.





    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #7
    Senior Member Yalçın Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    06-Şubat-2011
    Nerden
    Bahçeşehir
    Mesaj
    760
    Yazılım hayırlı olsun Enes, kaput tavan cam halledilir, cana gelmesin yeterki...
    8V A3 SPORTBACK '16 KIRMIZI

  8. #8
    Senior Member berkaym Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    28-Eylül-2013
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    1,260
    Geçmiş olsun taş baya yaralamış yollarımız sağolsun hep yeni asfaltlar geniş geniş yapıldı ama ne temizlik ne kontrol olmadığında hızlarda arttıkça derdini yine biz çekiyoruz. Camla birliklte yapıldı tavan daha iyi olur bencede kaputta rötuş vs kapatılır biraz.

    Yazılımda hayırlı olsun dediğin gibi dikkatli kullanırsan zaten sorun yaşamazsın bencede keyfi çok artmıştır arabanın eminim güle güle kullan

  9. #9
    Senior Member omco Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    26-Nisan-2014
    Nerden
    istanbul
    Mesaj
    1,084
    Geçmiş olsun Enes ve güle güle kullan, çok zevkli olmuştur. Beni de iyice kaşıntı tutmaya başladı artık

  10. #10
    Senior Member
    Üyelik Tarihi
    24-Nisan-2013
    Nerden
    istanbul
    Mesaj
    842
    Geçmiş olsun ilk olarak. 210 la çok fazla hasar almış fakat aracınız bence bu düz bir taş değildir veya ben çok şanslıydım ki 240 la giderken taş geldiğinde ufak bir çizikle kurtarmışım.
    Eski kullanıcı adı: TribalEnfenksiyon