1. #331
    Senior Member
    Üyelik Tarihi
    05-Ağustos-2009
    Nerden
    izmit-ankara
    Mesaj
    553
    Q5 de esp offroad diye bir uygulama var daha önce de söyledim o videoda kesinlikle kapalı bu sistem ondan dolayı sıkıntı yaşıyor. Böyle bir taş atmayı bmwye yakıştıramadımç zaten her bmw bayisine gitiğimde benim aracı görüp xdrive daha iyi quattro şöyle böyle diyorlar. Ben her yola giriyorum quattro ile
    2005' a6 3.0 tdi quattro tiptronicHidden Content

  2. #332
    Senior Member Salih Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    15-Mayıs-2010
    Nerden
    Ataşehir-İzmit-Görükle
    Mesaj
    701
    Herşey ortada
    41PS116*34NJ5684*41PM016

  3. #333
    Senior Member ozel.burak Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    13-Kasım-2009
    Nerden
    İSTANBUL
    Mesaj
    332
    X-drive'ları karda görüyoruz x6'nın çıkamadığı yerden Q7ler yara yara çıkıyo

  4. #334
    Senior Member
    Üyelik Tarihi
    16-Kasım-2011
    Nerden
    Istanbul-İstinye
    Mesaj
    6,054
    Hele X5 rezaleti nedir?
    Yıldız'a adanmış bir hayat Hidden Content

  5. #335
    Senior Member 06 KGN 81 Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    21-Nisan-2011
    Nerden
    Miami / Ankara (Çayyolu) & İstanbul (Göktürk)
    Mesaj
    224
    Alıntı dinamik_5 Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Q5 de esp offroad diye bir uygulama var daha önce de söyledim o videoda kesinlikle kapalı bu sistem ondan dolayı sıkıntı yaşıyor. Böyle bir taş atmayı bmwye yakıştıramadımç zaten her bmw bayisine gitiğimde benim aracı görüp xdrive daha iyi quattro şöyle böyle diyorlar. Ben her yola giriyorum quattro ile
    Q5 aracımla , kar lastiklerine geçtikten sonra Ankaradaki bütün buz , kar , eğim , viraj , dik yokuş vs heryerde hiçbir problem yaşamadım bende... Firmaların bu tip rekabeti yanlı kullanmaları çok normal bence...Çok fazla takılmamak gerektiğini düşünüyorum...
    Son düzenleyen 06 KGN 81, 30-Ocak-2012 saat 22:58.

  6. #336
    Senior Member
    Üyelik Tarihi
    11-Mart-2009
    Nerden
    Istanbul
    Mesaj
    1,870
    Alıntı Monza Demiş ki: Mesajı Görüntüle
    Hele X5 rezaleti nedir?
    Tam bir patinaj arabasi..

  7. #337
    Administrator Ümit Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    09-Temmuz-2006
    Nerden
    Bursa
    Mesaj
    8,453
    Audi - Quattro nedir ? Avantajları nelerdir ?



    Sürekli dört tekerden çekiş sistemi, quattro® teknolojisinde 25 yılı geride bırakan Audi, bu teknolojiyi günümüze devamlı geliştirerek taşıdı.quattro® dört tekerlekten çekiş sistemini tercih etmek daha fazla özgürlüğü tercih etmek demektir. Sürekli dört çeker sisteminin üstünlüğü sadece kötü hava koşullarında sağladığı yararlardan ibaret değil; bundan çok daha fazlası söz konusu. Her zaman daha iyiye ulaşmak için çalışan Audi, kurucusu Horsch'un 100 yıl önceki öngörüsünden yola çıkarak, otomobilin sürekli dört tekerlekten çekişini sağlayan quattro® teknolojisini yarattı. Dünya önden çekişli ve arkadan itişli otomobillerin rekabetini yaşarken, bu herşeyi etkileyecek bir devrimdi... quattro® Dört tekerden çekiş sistemindeki 21 yılı aşkın deneyim, teknoloji ve üretim alanında uzmanlığı ifade etmekte. Bugüne kadar 800.000’den fazla quattro modeli üretilmiştir.





    Sürüşü daha güvenli hale getiren quattro®, her türlü yol koşulunda üstün kavrayış sağlar. Geleneksel sürüş konseptleriyle karşılaştırıldığında quattro® nun ayrıştığı noktalar şöyle sıralanabilir:

    Geliştirilmiş sürüş dinamiği (Çekiş, ivmelenme, viraj içindeki hızı)
    Her yüzeyde özellikle kaygan yüzeylerde daha yüksek güvenlik

    quattro®çekiş sistemi, bu nedenle, kış mevsiminin getirdiği zorlu yol şartlarını kolaylaştırdığı gibi, yola tutunma kapasitesinin yüksekliği ile her mevsimde ve her türlü yol durumunda sürücüsüne keyifli bir yolculuk vadeder.





    İki kat dinamik, iki kat güvenli

    Sürekli dört çeker quattro özelliği motorun gücünü değişen oranlarda ön ve arka aksa paylaştırıyor. Sonuç, sıradan yollarda bile olsa, daha dinamik sürüş özellikleri ve daha yüksek güvenlik.


    "En iyi çekiş yöntemi hangisidir" sorusu otomobilin icadı kadar eskidir. Önden çekişle arkadan itişin avantajlarıyla dezavantajları hakkında o günden beri tartışılır; oysa rakamlar birincisinin açık farkla önde olduğunu gösterir: Günümüzde binek otomobillerinin yüzde 80'i önden çekişlidir. Üçüncü bir yol, sürekli dört çekerdir, ki bu yöntemin sürüş özellikleri gerek önden gerek arkadan çekişli araçlara göre üstündür. Dört tekerleği de kesintisiz olarak devreye sokan ve bu yüzden diğer dört çeker sistemlerinden farklı olan Audi'nin quattro çekişi gibi örneğin... quattro sistemi motorun gücünü bir Torsen-diferansiyali üzerinden sürekli ancak değişken ve koşullara uygun olarak ön ve arka aks arasında paylaştırır. Tekerleklerden her birine, her türlü sürüş durumunda her zaman en doğru çekiş gücü dağılır; ister yürüyüş ister azami hızda, düz yolda ya da virajlarda, yol ister kuru, ıslak ya da çamurlu olsun, fark etmez.

    Sürüş esnasındaki fiziki koşullar şöyle kısaca gözden geçirildiğinde, neden böyle olduğu ortada: Her bir tekerlek üzerine iki önemli kuvvet etki eder. İvmelenme ya da frenleme sırasında oluşan boylamasına kuvvet ile virajlarda ya da yanal rüzgârlarda ortaya çıkan yanal kuvvet. Sonuç itibariyle bu iki kuvvetin toplamı her bir tekerlek üzerinde etkilidir. O anki güvenliğin durumunu belirleyen de bu güçtür. Toplam güç, tekerlekler aracılığıyla zemine aktarılan azami gücü aştığında, sürücü için sorunlar başlar. Böyle bir durumda lastikler zeminle ilişkisini kaybeder; araç, "sınır bölgesi" denilen alanda gezinmeye başlar. Aracın yol tutuşuyla birlikte sürücü de kontrolünü yitirir. Ancak buradaki çok basit denkleme göre; tekerleklerden en az biri çekiş sağladığı sürece, sürekli dört çeker quattro her durumda ve her zeminde işlevini korur. Çünkü bir tekerlek tek başına ne kadar az güç aktarmak zorunda kalırsa, patinaj çekme olasılığı o derece azalır.


    Kritik eşik genişledi

    İdeal durumda, yani gücün ön ve arka aksa yüzde 50:50 gibi bir dağılımında, her tekerlek alışılagelen tek akslı çekiştekinden yalnızca yarısı kadar gücü yola aktarmak zorundadır. Bununla birlikte daha büyük yanal gücü kaldırabilen potansiyel oluşur ve aracın kritik eşiği genişler. Bu da daha iyi düz yol tutuşu, daha yüksek viraj dengesi, yanal rüzgarlara karşı daha düşük hassasiyet olarak sürüş özelliklerine yansır. Örneğin yeni Audi RS4 gibi çok büyük bir güç üreten yüksek performanslı otomobillere, Audi'nin optimize ettiği ve torkun asimetrik-dinamik dağılımını yaparak daha çevik ve hakim bir kullanım sağlayan quattro çekişi gerekir.

    quattro çekişi aniden beliren kritik durumlarda da, genellikle sürücü henüz farkına bile varmadan devreye girip destek olur. Örneğin buzlanma yüzünden ön tekerler patinaj yapacak gibi olduklarında, quattro sistemi aksların güç dağılımını o anda değiştirir. Olağanüstü durumlarda itici gücün büyük bölümü daha ağır dönen tekerleklere, bu durumda arka aksa yönelir ve böylece güvenli çekiş sağlanır. Ayrıca iki akstaki elektronik diferansiyel kilidi (EDL) gerektiğinde tekerleklerin patinajını aks bazında önler. Birden fazla tekerlekte hız farklılıkları olması durumunda böylece güç tek bir tekerlekte yoğunlaşır.

    Bu çekiş prensibinin hayata geçebilmesi, müthiş bir teknolojiye bağlıdır. Bu teknolojinin adı, Torsen-diferansiyali. İngilizce "torque" (tork) ve "sensing" (hissetme) sözcüklerinden türetilmiş. Torsen-diferansiyali, elektronik yardım olmaksızın kendini kitleyebilen salyangoz çarklı bir şanzıman. Sekiz adet hareketli salyangoz çark sürtünmeye tepki vererek, Torsen-diferansiyelini bir tür mekanik bilgisayara dönüştürür. Fazla yer kaplamayacak şekilde, ön ve arka aks arasında şanzımanın içinde konumlanır ve Audi'nin boyuna yerleştirilen motorlarında, ön ve arka aks arasında değişebilen güç dağılımını ayarlar. Torsen-diferansiyeli tekerleklerin patinaj yapacağını "hisseder" ve çekici gücü saliseler içinde diğer aksa yönlendirir. Ayrıca ön ve arka aks arasında "gerilmeyi" önlemek amacıyla, devir farklılıklarını dengeler. Bu farklılıklar örneğin virajlarda oluşur, çünkü daha büyük bir daire çapını katetmek zorunda olan ön tekerlekler daha hızlı dönmektedir.


    Audi quattro çekişini 1996'dan beri A3, A3 Sportback ya da TT gibi motoru enine yerleştirilen araçlarda da sunuyor. Burada güç dağılımını hidrolik çoklu debriyaj diskleri üstleniyor. Kardan miliyle arka aks diferansiyali arasında konumlanan kompakt bir yapıya ve Audi quattro'nun sunduğu tüm avantajlarına sahipler. Sistem çekiş durumundaki değişimlere, devir, tork, tekerlek dönme hızı ve ABS frenleri gibi pek çok bilgiyi değerlendirerek, elektronik olarak yanıt veriyor. Üstelik sistem aynı zamanda sürüş durumunu ve sürücünün o andaki tercihini de aklında tutabiliyor. Sonuç: quattro çekişli bir otomobil, tamamen kendine özgü bir üstünlüğe sahip. quattro sistemi, motorun tek bir beygir gücünü ya da bir Nm torkunu heba etmeden, yüksek motor performansının her sürüş koşulunda yola aktarılmasını sağlar.

    Dördü birden

    quattro çekişi itici gücü dört tekerlek arasında paylaştırıyor. Böylece tekerlek başına yola aktarılan toplam güç azalıyor ve araç virajlar ya da ıslak zemin gibi olağanüstü koşullar altında bile yol duruşunu koruyor.

    Daha iyi yol tutuşu

    Tekerlek üzerindeki yanal kuvvetler (virajlar, ıslaklık, yan rüzgar) büyüdükçe etki eden toplam kuvvet de artar. Kritik eşiği aştığında lastikler zeminle ilişkisini kaybeder. quattro sistemi tekerleklerin çekici yükünü hafifleterek, toplam kuvvet kritik noktayı aşmayacak biçimde, yanal güçler için daha geniş bir hareket alanı sağlar.


    Torsen-diferansiyali

    Ön ile ark aks arasında "gerilmeyi" önlemek amacıyla aradaki devir farklılıklarını telafi eder. Salyangoz tipi çarklar ile dişli çarkların kombinasyonu otomatik olarak, aksın daha iyi kavramasını sağlamak üzere arzu edilen kitleme etkisini yaratır. Salyangoz tipi şanzımanın çalışma prensibi ise şöyledir: Salyangozla çarklar arasında sürtünme oluşur. Devir farkı ne kadar yüksekse, sürtünme gücü ve dolayısıyla kilitleme etkisi o derece artar. Akıllıca tasarlanmış bu mekanik yapı oldukça hassas biçimde devreye girer.

    alıntıdır.
    2F2F Mazisi..

  8. #338
    Senior Member audicii Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    15-Haziran-2011
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    304
    Arkadaşlar quattro farkını koymuş. İlk tur da esp açık 2.turda esp kapalı.
    Bmw 118 i F20

    Bmw 325 xi

    Audi q5 2.0t S-line

  9. #339
    Senior Member a4udi Üyenin Avatarı
    Üyelik Tarihi
    27-Aralık-2011
    Nerden
    Ankara
    Mesaj
    860
    Ümit bey Quattro bu kadar güzel anlatılabilirdi.
    Çok teşekkürler değerli katkınız için.

  10. #340
    ALP
    Guest
    Gökhan bakıyorum da artık Quattro teknolojisi ilgi alanında